Technologia addytywne w wielu firmach stają się domyślnym rozwiązaniem do produkcji różnego typu części i obudów. Korzystając z druku 3D, firmy skracają czas dostawy, zabezpieczają łańcuch dostaw, redukują koszty, a nawet zwiększają jakość produktów i usprawniają procesy.
Jeśli zastanawiasz się, z czym wiąże się wdrożenie druku 3D do firmy, ten artykuł pomoże Ci to ustalić.
Opowiemy też o samym procesie zamawiania, produkcji, a w końcu realizacji zamówień przez nasz zespół.
1. Czas realizacji
Jeśli projekt jest gotowy do druku i nie wymaga zmian, standardowy czas realizacji zamówień to 5 dni roboczych, ale termin ten może się wydłużyć w przypadku wyjątkowo dużych zamówień.
W trybie priorytetowym jesteśmy w stanie zrealizować zamówienia w czasie 3 dni roboczych i wiąże się to z dodatkowym kosztem 30%. Możliwość druku w trybie priorytetowym jest uzależniona od dostępnych mocy przerobowych.
W przypadku, gdy mamy do czynienia z projektem, który nie był pierwotnie projektowany pod technologie addytywne, zmiany mogą okazać się konieczne (lub po prostu bardzo opłacalne). Ze względu zasadę działania technologii addytywnych i szersze możliwości projektowe, nasi doświadczeni designerzy często są w stanie wprowadzić usprawnienia, które zmniejszają koszt i usprawniają projekty.
2. Format pliku
Projekty do wyceny lub druku możesz przesyłać nam w formatach:
- STP
- STL
- OBJ
3. Wycena
Jeśli dostarczony plik spełnia wymagania i może zostać dopuszczony do druku, w ciągu 24 godzin przesyłamy wycenę zamówienia.
Koszt realizacji zamówień zależny jest od:
- Objętości i wymiarów gabarytowych
- Rodzaju wykończeń powierzchni
- Terminu realizacji (wycena jest niższa przy zamówieniach z większym wyprzedzeniem)
4. Dodatkowe usługi
Poza drukiem 3D, zapewniamy firmom wsparcie we wdrożeniu druku 3D i pomoc w projektowaniu części pod technologie addytywne. Obejmuje to m.in.:
- Tworzenie projektów od podstaw na podstawie wytycznych lub szkiców
- Wsparcie w projektowaniu części pod technologie addytywne (optymalizacja, zmniejszenie kosztu, uwzględnienie insertów, gwintów, etc.)
- W przypadku fabryk: wizyta i pomoc w ustaleniu tego, jakie części da się wymienić na drukowane w 3D i jakie da to oszczędności
- Skanowanie 3D i inżynieria odwrotna
5. Skanowanie 3D części (reverse engineering)
Jeśli nie posiadasz projektu, ale masz wzór części, którą chcesz wydrukować, możesz nam ją podesłać. Korzystając ze skanera i doświadczenia naszych designerów, stworzymy projekt na podstawie Twojego wzorca.
Koszt takiej usługi zależy od wymiarów detalu do skanowania i jego stopnia skomplikowania geometrycznego. Minimalna cena usługi to 500 PLN netto.
6. Inserty
W przypadku, gdy jesteśmy w całości odpowiedzialni za projekt, możemy zaproponować odpowiednie rozwiązanie i gwarantujemy, że otwory i system montażu będzie dopasowany do standardów rynkowych.
W przypadku projektu klienta, potrzebujemy dokładnych informacji o insercie, aby móc w precyzyjny sposób dostosować projekt przed drukiem.
7. Dokładność
Technologia HP Multi Jet Fusion zapewnia dokładność drukowanych części na poziomie +/-0.3mm ≤ 100 mm, +/-0.3% >100mm.
8. Rodzaje wykończeń
Po wydruku, zamawiane części mogą być wykończone na 5 sposobów:
- Piaskowanie z grafitem
- Piaskowanie bez grafitu
- Obróbka chemiczna
- Barwienie zanurzeniowe
- Polyshot
Więcej na temat wykończeń przeczytasz tym artykule.
9. Płatności
Standardowy forma płatności to przelew do 7 dni. W przypadku większych zamówień płatność podzielona jest na 50% przed i 50% po realizacji zamówienia.
10. Zamówienia online
Jeśli projekt został zaakceptowany, ląduje on na koncie klienta. Korzystając z panelu możesz składać zamówienia w dowolnej chwili. Ten sposób gwarantuje najszybszą możliwą realizację.
Chcesz złożyć pierwsze zamówienie na części drukowane w 3D?
Aby rozpocząć składanie zamówienia, wyślij do nas plik lub skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wsparcia projektowego. Możesz to zrobić korzystając z naszego formularza kontaktowego.