Umów się na bezpłatną konsultację z inżynierem druku 3D i zamów próbne części

Co trzeba wiedzieć zaczynając współpracę z Cubic Inch?

Technologia addytywne w wielu firmach stają się domyślnym rozwiązaniem do produkcji różnego typu części i obudów. Korzystając z druku 3D, firmy skracają czas dostawy, zabezpieczają łańcuch dostaw, redukują koszty, a nawet zwiększają jakość produktów i usprawniają procesy. 

Jeśli zastanawiasz się, z czym wiąże się wdrożenie druku 3D do firmy, ten artykuł pomoże Ci to ustalić. 

Opowiemy też o samym procesie zamawiania, produkcji, a w końcu realizacji zamówień przez nasz zespół. 

1. Czas realizacji

Jeśli projekt jest gotowy do druku i nie wymaga zmian, standardowy czas realizacji zamówień to 5 dni roboczych, ale termin ten może się wydłużyć w przypadku wyjątkowo dużych zamówień. 

W trybie priorytetowym jesteśmy w stanie zrealizować zamówienia w czasie 3 dni roboczych i wiąże się to z dodatkowym kosztem 30%. Możliwość druku w trybie priorytetowym jest uzależniona od dostępnych mocy przerobowych.

W przypadku, gdy mamy do czynienia z projektem, który nie był pierwotnie projektowany pod technologie addytywne, zmiany mogą okazać się konieczne (lub po prostu bardzo opłacalne). Ze względu zasadę działania technologii addytywnych i szersze możliwości projektowe, nasi doświadczeni designerzy często są w stanie wprowadzić usprawnienia, które zmniejszają koszt i usprawniają projekty. 

 

2. Format pliku

Projekty do wyceny lub druku możesz przesyłać nam w formatach:

  • STP
  • STL
  • OBJ

 

3. Wycena

Jeśli dostarczony plik spełnia wymagania i może zostać dopuszczony do druku, w ciągu 24 godzin przesyłamy wycenę zamówienia. 

Koszt realizacji zamówień zależny jest od:

  • Objętości i wymiarów gabarytowych
  • Rodzaju wykończeń powierzchni
  • Terminu realizacji (wycena jest niższa przy zamówieniach z większym wyprzedzeniem)

 

4. Dodatkowe usługi

Poza drukiem 3D, zapewniamy firmom wsparcie we wdrożeniu druku 3D i pomoc w projektowaniu części pod technologie addytywne. Obejmuje to m.in.:

  • Tworzenie projektów od podstaw na podstawie wytycznych lub szkiców
  • Wsparcie w projektowaniu części pod technologie addytywne (optymalizacja, zmniejszenie kosztu, uwzględnienie insertów, gwintów, etc.)
  • W przypadku fabryk: wizyta i pomoc w ustaleniu tego, jakie części da się wymienić na drukowane w 3D i jakie da to oszczędności
  • Skanowanie 3D i inżynieria odwrotna

 

5. Skanowanie 3D części (reverse engineering)

Jeśli nie posiadasz projektu, ale masz wzór części, którą chcesz wydrukować, możesz nam ją podesłać. Korzystając ze skanera i doświadczenia naszych designerów, stworzymy projekt na podstawie Twojego wzorca. 

Koszt takiej usługi zależy od wymiarów detalu do skanowania i jego stopnia skomplikowania geometrycznego. Minimalna cena usługi to 500 PLN netto.

 

6. Inserty

W przypadku, gdy jesteśmy w całości odpowiedzialni za projekt, możemy zaproponować odpowiednie rozwiązanie i gwarantujemy, że otwory i system montażu będzie dopasowany do standardów rynkowych.

W przypadku projektu klienta, potrzebujemy dokładnych informacji o insercie, aby móc w precyzyjny sposób dostosować projekt przed drukiem. 

 

7. Dokładność

Technologia HP Multi Jet Fusion zapewnia dokładność drukowanych części na poziomie +/-0.3mm ≤ 100 mm, +/-0.3% >100mm.

 

8. Rodzaje wykończeń

Po wydruku, zamawiane części mogą być wykończone na 5 sposobów:

  • Piaskowanie z grafitem
  • Piaskowanie bez grafitu
  • Obróbka chemiczna
  • Barwienie zanurzeniowe
  • Polyshot

Więcej na temat wykończeń przeczytasz tym artykule.

 

9. Płatności

Standardowy forma płatności to przelew do 7 dni. W przypadku większych zamówień płatność podzielona jest na 50% przed i 50% po realizacji zamówienia.

 

10. Zamówienia online

Jeśli projekt został zaakceptowany, ląduje on na koncie klienta. Korzystając z panelu możesz składać zamówienia w dowolnej chwili. Ten sposób gwarantuje najszybszą możliwą realizację. 

Chcesz złożyć pierwsze zamówienie na części drukowane w 3D?

Aby rozpocząć składanie zamówienia, wyślij do nas plik lub skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wsparcia projektowego. Możesz to zrobić korzystając z naszego formularza kontaktowego

Maciek Stefańczyk

Założyciel Cubic Inch, pasjonat druku 3D, inżynier, człowiek gór i oceanu.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Drukarki 3D wykorzystywane są już na każdej szerokości geograficznej przez wszystkich – od fabryk i działów R&D po hobbystów i…

Czego potrzebuję do wyceny zamówienia części drukowanych w 3D? Proces wyceny w Cubic Inch składa się z kilku prostych elementów….

W przypadku każdego projektu druku 3D, nasi klienci mają pięć opcji wykończenia powierzchni. W zależności od wyboru wykończenia, części otrzymują…

“Tego, co potrzebujemy, nie da się wydrukować w 3D” “Druk 3D się u nas nie sprawdzi, nie spełnia naszych wymagań”…

Dawka praktycznej wiedzy o druku 3D

Chcesz dostawać raz w miesiącu maila z inspirującymi zastosowaniami druku 3D z Twojej branży?