Czego potrzebuję do wyceny zamówienia części drukowanych w 3D?
Proces wyceny w Cubic Inch składa się z kilku prostych elementów. Na to, ile będzie kosztowała realizacja Twojego zamówienia, wpływają 4 czynniki:
- Wymiary i objętość części
- Liczba zamawianych sztuk
- Metoda wykończenia
- Czas realizacji
W poniższym artykule opiszemy dokładnie, jak te czynniki wpływają na koszt zamówienia i czego jeszcze potrzebujesz, żeby uzyskać wycenę.
Zanim rozpoczniemy wycenę
Do wyceny niezbędny jest oczywiście projekt, który możesz nam wysłać w formatach:
- STP
- STL
- OBJ
W wielu przypadkach klienci zgłaszają się do nas jednak bez projektu, posiadając jedynie przykładową część. W takich przypadkach musimy taki element zeskanować, a następnie wprowadzić konieczne modyfikacje w projekcie, które umożliwią wydrukowanie takiego elementu. Jest to dodatkowa usługa, która kosztuje około 500 zł, w zależności od geometrii i trwa zazwyczaj około 5 dni roboczych.
W sytuacji, gdy masz projekt 3D, a był on wcześniej projektowany pod tradycyjne technologie (np. skrawanie lub odlew), nasi projektanci wciąż muszą sprawdzić, czy nadaje się on do wydrukowania w 3D. Jest szansa, że można projekt udoskonalić i poprawić pod produkcję metodą addytywną, potencjalnie zmniejszając koszt i poprawiając funkcjonalność (np. przez dodanie insertów lub gwintów).
Po tym procesie projekt zostaje zaakceptowany i możemy przejść do wyceny, która zależna będzie od 4 czynników:
1. Objętość części
Wielkość części to najważniejszy czynnik wpływający na wycenę. Podczas druku, kluczowe jest to, jak dużo miejsca dany element zajmuje w komorze druku, więc bezpośrednio wpływa to na koszt. Poniżej przykładowe trzy przedmioty o różnej wielkości i geometrii. Ich ceny przy jednostkowym wydruku kolejno wynosiły:
- 80 PLN
- 200 PLN
- 1600 PLN
2. Liczba zamawianych sztuk
Wycena każdego zamówienia jest zależna od liczby zamawianych sztuk oraz cykliczności zamówień.
W przypadku zamówień na większą liczbę części i zamówień na dostarczanie części cyklicznie.
3. Metoda wykończenia
Po wydruku części mogą być wykończone kilkoma metodami. W zależności od preferencji, wykończenie daje inny efekt wizualny, więc ma to szczególne znaczenie w projektach, gdzie efekt wygląd elementu ma znaczenie (np. obudowy).
Standardową metodą jest piaskowanie, które może być w wariancie z grafitem lub bez. Niezależnie od wybranej opcji, piaskowanie jest uwzględnione w standardowym procesie i nie wpływa na wycenę.
Poza piaskowaniem dostępne są 3 pozostałe opcje:
- Barwienie zanurzeniowe (+10-15%)
- Polyshot (+30-40%)
- Obróbka chemiczna (+50% do całkowitego kosztu)
Wykończenia te najczęściej wykorzystywane są w sytuacji, gdy wygląd elementów ma duże znaczenie i pożądany jest np. większy połysk lub bardzo duża gładkość części.
Więcej na temat wykończeń przeczytasz w tym artykule.
4. Czas realizacji
Standardowy czas realizacji zaakceptowanego do druku projektu to 5 dni roboczych i w tym wymiarze czasowym obowiązuje standardowa wycena.
W wyjątkowych sytuacjach jesteśmy jednak w stanie wytworzyć części w trybie priorytetowym (3 dni robocze), co wiąże się ze zwiększeniem wyceny o 30%.
Z drugiej strony, wycena jest niższa w przypadku zamówień składanych z dużym wyprzedzeniem.
Przejdź do składania zamówienia
Jeśli masz już wszystkie potrzebne informacje od złożenia zamówienia, skorzystaj z formularza i prześlij plik do wyceny.
W razie pytań możesz odezwać się do nas telefonicznie lub mailowo pod tym samym linkiem. 🙂