Umów się na bezpłatną konsultację z inżynierem druku 3D i zamów próbne części

Umów się na bezpłatną konsultację

Czego potrzebuję do wyceny zamówienia części do druku w 3D?

Czego potrzebuję do wyceny zamówienia części drukowanych w 3D?

Proces wyceny w Cubic Inch składa się z kilku prostych elementów. Na to, ile będzie kosztowała realizacja Twojego zamówienia, wpływają 4 czynniki:

  1. Wymiary i objętość części
  2. Liczba zamawianych sztuk
  3. Metoda wykończenia
  4. Czas realizacji

W poniższym artykule opiszemy dokładnie, jak te czynniki wpływają na koszt zamówienia i czego jeszcze potrzebujesz, żeby uzyskać wycenę. 

Zanim rozpoczniemy wycenę

Do wyceny niezbędny jest oczywiście projekt, który możesz nam wysłać w formatach:

  • STP
  • STL
  • OBJ

W wielu przypadkach klienci zgłaszają się do nas jednak bez projektu, posiadając jedynie przykładową część. W takich przypadkach musimy taki element zeskanować, a następnie wprowadzić konieczne modyfikacje w projekcie, które umożliwią wydrukowanie takiego elementu. Jest to dodatkowa usługa, która kosztuje około 500 zł, w zależności od geometrii i trwa zazwyczaj około 5 dni roboczych. 

W sytuacji, gdy masz projekt 3D, a był on wcześniej projektowany pod tradycyjne technologie (np. skrawanie lub odlew), nasi projektanci wciąż muszą sprawdzić, czy nadaje się on do wydrukowania w 3D. Jest szansa, że można projekt udoskonalić i poprawić pod produkcję metodą addytywną, potencjalnie zmniejszając koszt i poprawiając funkcjonalność (np. przez dodanie insertów lub gwintów). 

Po tym procesie projekt zostaje zaakceptowany i możemy przejść do wyceny, która zależna będzie od 4 czynników:

1. Objętość części

Wielkość części to najważniejszy czynnik wpływający na wycenę. Podczas druku, kluczowe jest to, jak dużo miejsca dany element zajmuje w komorze druku, więc bezpośrednio wpływa to na koszt. Poniżej przykładowe trzy przedmioty o różnej wielkości i geometrii. Ich ceny przy jednostkowym wydruku kolejno wynosiły:

  1. 80 PLN
  2. 200 PLN
  3. 1600 PLN

2. Liczba zamawianych sztuk

Wycena każdego zamówienia jest zależna od liczby zamawianych sztuk oraz cykliczności zamówień. 

W przypadku zamówień na większą liczbę części i zamówień na dostarczanie części cyklicznie. 

3. Metoda wykończenia

Po wydruku części mogą być wykończone kilkoma metodami. W zależności od preferencji, wykończenie daje inny efekt wizualny, więc ma to szczególne znaczenie w projektach, gdzie efekt wygląd elementu ma znaczenie (np. obudowy). 

Standardową metodą jest piaskowanie, które może być w wariancie z grafitem lub bez. Niezależnie od wybranej opcji, piaskowanie jest uwzględnione w standardowym procesie i nie wpływa na wycenę. 

Poza piaskowaniem dostępne są 3 pozostałe opcje:

  • Barwienie zanurzeniowe (+10-15%)
  • Polyshot (+30-40%)
  • Obróbka chemiczna (+50% do całkowitego kosztu)

Wykończenia te najczęściej wykorzystywane są w sytuacji, gdy wygląd elementów ma duże znaczenie i pożądany jest np. większy połysk lub bardzo duża gładkość części. 

Więcej na temat wykończeń przeczytasz w tym artykule

4. Czas realizacji

Standardowy czas realizacji zaakceptowanego do druku projektu to 5 dni roboczych i w tym wymiarze czasowym obowiązuje standardowa wycena.  

W wyjątkowych sytuacjach jesteśmy jednak w stanie wytworzyć części w trybie priorytetowym (3 dni robocze), co wiąże się ze zwiększeniem wyceny o 30%. 

Z drugiej strony, wycena jest niższa w przypadku zamówień składanych z dużym wyprzedzeniem.

Przejdź do składania zamówienia

Jeśli masz już wszystkie potrzebne informacje od złożenia zamówienia, skorzystaj z formularza i prześlij plik do wyceny

W razie pytań możesz odezwać się do nas telefonicznie lub mailowo pod tym samym linkiem.  🙂

Maciek Stefańczyk

Założyciel Cubic Inch, pasjonat druku 3D, inżynier, człowiek gór i oceanu.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Doradztwo wdrożeniowe / Podstawy / Technologia HP MJF

Newsletter - Odkryj potencjał druku 3D

Praktyczne zastosowania druku 3D co miesiąc na Twoim mailu

Zapisując się do Newslettera zgadzam się z Polityką Prywatności.