Krótki czas realizacji zamówień

Realizujemy zamówienia w czasie poniżej 7 dni roboczych niezależnie od geometrii części.

Nowe możliwości w projektowaniu

Dzięki technologii DMLS jesteśmy w stanie drukować części z metalu, co daje przede wszystkim możliwość wytwarzania detali o bardzo skomplikowanej geometrii.

W razie pytań zapraszamy do kontaktu:
+48 601 375 295
print@cubicinch.pl

Dostępne materiały:

Stal NarzędziowaStop Co-Cr
(chrom kobalt)
Stal nierdzewna 316L
Skład chemicznyX3NiCoCoTi 18-9-59CoCrMo18Cr-14Ni-2.5Mo
Dokładność 0,1 mm0,1 mm0,1 mm
Minimalna grubość ścianki [mm]0.3 – 0.4
0.3 – 0.40.3 – 0.4
Chropowatość powierzchni dla warstwy 20umRa 4 μm / Rz 20 μmRa 4-10 μm/ Rz 20-40 μmRa 13±5 μm/ Rz 80±20 μm
Chropowatość powierzchni dla warstwy 40umRa 5 μm/ Rz 28 μmRa 7-10 μm/ Rz 35-50 μm
Gęstość [g/cm^3]8.0 – 8.18.37.9
Wytrzymałość na rozciąganie [MPa]1100 ±1001200 ±100>640 ±50
Wydłużenie po zerwaniu [%]10 ± 10011 ± 340 ±15
Twardość po wydruku 33 – 37 HRC 35 – 45 HRC85 HRB
Twardość po utwardzeniu wydzieleniowym 50 – 56 HRC
Maksymalna temperatura pracy [°C]4001150
Maksymalne wymiary X/Y/Z [mm]250 x 250 x 325250 x 250 x 325250 x 250 x 325

Ciekawe zastosowania druku 3D z metalu

  • Przemysł Automotive

    Druk 3D z metalu cieszy się szczególnie dużą popularnością w branży automotive. Giganci tego sektora przemysłowego tacy jak np. BMW czy Audi podpisali kontrakty z firmą EOS (z której drukarek również korzystamy) aby usprawnić proces prototypowania i wystartować z seryjną produkcją własnych części oraz specjalnych narzędzi. Druk 3D umożliwia zaimplementowanie do tych elementów skomplikowanych systemów wewnętrznych kanałów, które wcześniej były trudne, bądź nawet niemożliwe do wykonania innymi technikami.

    Firma Michelin z kolei wykorzystała tą technologię do wyprodukowania skomplikowanych form do produkcji opon. Dzięki temu możliwe było uruchomienie nowych linii produkcyjnych dla USA i Europy.

    Ferrari aktualnie pracuje nad wdrożeniem druku 3D do produkcji części do bolidów Formuły 1. Oprócz produkcji części z tworzyw sztucznych takich jak lusterka, tunele powietrzne czy nawet elementy nadwozia, planują zastosować druk 3D z metalu do produkcji tłoków silnika. Technologia ta umożliwi im wytworzenie struktury plastra miodu, która zapewnia te same parametry wytrzymałościowe przy znacznie niższej masie.

  • Lotnictwo i kosmonautyka

    Przemysł lotniczy to kolejny sektor, który zauroczył się drukiem 3D w metalu. Technologia ta dała konstruktorom nowe spojrzenie na proces projektowania. Wolność w tworzeniu dowolnie skomplikowanych kształtów i możliwość manpiulacji srukturą wewnętrzną  sprawiły, że technologia zainteresowały się wszystkie duże firmy z tego sektora.

    Jednym z pierwszych gigantów przemsłu lotoniczego, który zaczął eksplorowac możliwości druku 3D z metalu, była firma GE Aviation. Zaczynali od drukowania części portotypów silników odrzutowych i dysz paliwowych. Kolejnym krokiem była adaptacja druku 3D do procesu produkcji. Przy tworzeniu cześci o skomplikowanej geometrii przewagą druku 3D nad innymi technologiami jest brak konieczności wykorzystania jakichkolwiek innych narzędzi i możliwość tworzenia kształtów nieosiągalnych dla innych metod.

  • Produkty na zamówienie dla sketora medycznego

    Kolejnym rynkiem, na którym druk 3D z metalu stwarza nowe możliwości to sektor medyczny. Jest on wykorzystywany przede wszystkim do tworzenia protez, implantów oraz specjalnych narzędzi.

    Technologia ta pozawala an wykonywanie dowolnie skomplikowanych elementów w krótkim czasie, przy zachowaniu bardzo wysokiej dokładnośći. Dzięki temu czas wyprodukowania protezy czy implantu dopasowanego idealnie do potrzeb pacjenta nigdy nie był tak krótki. Przykładem zastosowania tecj technologii, z życia wziętym, jest sukces chirurgów z Hong Kongu, którzy wydrukowali kość skokową  dla ofiary wypadku motocyklowego. Planowane są badania nad zastąpieniem kości w których rozwinęły się komórki nowotworowe kośćmi drukowanymi w 3D.

Zaufali nam