Umów się na bezpłatną konsultację z inżynierem druku 3D i zamów próbne części
Umów się na bezpłatną konsultację
Firma
Colgate Palmolive Manufacturing
Data realizacji
2018-teraz
Technologia druku
Materiał
Ilość części
serie od 1 do 100 sztuk
Czas realizacji
5 dni roboczych dla pojedynczego zamówienia
Production Head, XO Boats
Linie produkcyjne do produkcji past do zębów zawierają w sobie bardzo dużo części formatowych z tworzyw sztucznych. Muszą one być wymieniane na maszynie przy każdej zmianie formatu opakowania, a przy jakiejkolwiek kolizji to właśnie te części mają ulec zniszczeniu, chroniąc te droższe i trudniejsze w wymianie elementy linii produkcyjnej.
Przy poważniejszej kolizji zniszczyć się może nawet kilkadziesiąt takich części, a czas oczekiwania na dostawę od producenta maszyny to nawet dwa miesiące. Z tego względu fabryka musiała tworzyć duże zapasy, by zabezpieczyć się przed ryzykiem potencjalnych przestojów.
Współpracę z Colgate Palmolive zaczęliśmy w 2018 roku od szkolenia z przemysłowego druku 3D, ze szczególnym naciskiem na omówienie selekcji części pod technologie addytywne. Dzięki temu udało nam się ustalić, jakie części we wszystkich procesach fabryki da się wymienić na drukowane w 3D.
W pierwszej kolejności postawiliśmy na te elementy, które generowały największe koszty i wiązały się z dużym czasem oczekiwania. Niektóre części był wcześniej tworzone w technologii SLS, więc przejście na MJF nie stanowiło żadnego problemu.
Po odtworzeniu geometrii części w precyzyjnym skanerze 3D przeszliśmy do regularnej produkcji.
Coroczne spotkania
Pierwsze zamówienie okazało się być początkiem stałej współpracy, której kluczowym elementem są coroczne spotkania w fabryce, podczas których uaktualniamy wiedzę inżynierów i szukamy nowych zastosowań technologii. W trakcie takiego spotkania robimy obchód po wszystkich liniach produkcyjnych, dzięki czemu dokładnie wiemy, jaką rolę pełnią tworzone przez nas części. Jest to bardzo ważne w kontekście wprowadzanych przez nas ulepszeń.
Cubic.Parts
Colgate Palmolive jest pierwszą firmą, w której wdrożyliśmy system Cubic.Parts, w którym przechowywane są wszystkie projekty klienta. System służy do komunikacji z pracownikami, dokumentacji wszystkich zmian i przechowywania kolejnych iteracji części.
Po wdrożeniu druku 3D zmniejszyliśmy koszt części zamiennych do linii pakujących o 20% do nawet 60% w zależności od rodzaju części.
Poprzedni dostawcy części dostarczali części w 6 do 8 tygodni od zamówienia. Wrożenie druku 3D i w współpraca z Cubic Inch pozwoliła na skrócenie tego czasu do 5 dni roboczych, a w sytuacjach kryzysowych nawet w 48 godzin.
Dzięki pewnym i krótkim czasom dostaw dział utrzymania ruchu mógł zredukować ilość części trzymanych na magazynie średnio o 35% dla części produkowanych w 3D.
Przed wdrożeniem technologii druku 3D inżynierowie produkcji mieli wiele pomysłów na drobne modyfikacje części ale nie mieli narzędzi aby je wdrażać. Teraz mają do dyspozycji inżynierów Cubic Inch którzy szybko zamieniają pomysły na modele 3D a następnie na fizyczne detale.
Napisz do nas i szybko wyceń realizację Twojego projektu z wykorzystaniem druku 3D.